dimarts, 31 de maig del 2016

Programa 30 de maig de 2016

Editorial

Després d’acabar la temporada regular d’hoquei la setmana passada, poc em pensava que avui tornaríem a fer un editorial del tema de les vuit rodes. I no, no us parlaré de la permanència “per sorpresa” del primera catalana perquè ja en parlarem al programa.
Després de 26 o 27 anys voltant per les pistes d’hoquei, crec que ahir al matí vaig estar apunt de rebre el primer cop de puny de tota la història fent de públic. I no, no era fent el hooligan amb el primer equip, ni en una pista teòricament complicada que també existeixen.
Situeu-vos, diumenge al matí, amb aquella son, a la pista del SEK a La Garriga. Partit de Benjamins que els enfrontava al Castellar.
Diuen que el partit que els va enfrontar el divendres ja va ser calent… Imagineu-vos lo calent que pot ser un partit de nens de 10 anys. En un moment del partit, on la cridòria del públic superava la que es viu algunes vegades al Francesc Cassart, una senyora del públic del Castellar li va dir al seu fill “Pablo (per dir algun nom al atzar) dale más fuerte que tu tambien sabes dar!!”... tal qual, Pablo dale más fuerte que tu también sabes dar” No vaig poder més i li vaig haver de preguntar si ho deia seriosament.
Orgullosa hi va tornar i quan li anava a recriminar, el pare del tal Pablo va decidir que era moment de passar a l’acció i demostrar que era una persona molt educada. Cridant-me a mig metre em va fer saber que si li tornava a dirigir la paraula a la seva dona em demostraria que ell “tambien sabe dar” Vist això, vaig recordar-li que si aquella era la educació que donava al seu fill, endavant… però que no la fes explicita en recintes esportius, que no estava sola! Un segon “mascle alfa” es va afegir a la discussió però la cosa no va passar d’allà.
Deixant de banda la violència verbal dels suposats adults que hi havia al pavelló, em fot de molt mala llet que un pare li digui al seu fill de 10 anys que n’hostii a un altre. On carai hem anat a parar?! Quin valors estem transmeten a la nostra canalla? Però el més important, quina mena d’educació tenen aquests pares?
Sabeu, els que em coneixeu, que sóc molt partidari de cridar, animar i si s’escau protestar en els esports, però fent-ho tot des del respecte, i la violència em repugna.
Si donem aquesta educació als petits de la casa, com no volem que després passin els disbarats que es veuen anant pel mon??
Realment preocupant.
Bona nit i benvinguts al TuJugues

Escolta'l
Javi Jimenez amb les seves experiències a Alemanya, Dani Molas i la permanència del primera catalana d'hoquei i la Ivet Farriols i la seva victòria al IronCat, ens han acompanyat aquest dilluns: